Κυριακή 26 Μαρτίου 2017

DREVNA SPARTA. ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ...


Φωτογραφία του χρήστη Polisma Publications.

DREVNA SPARTA. ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ...
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΖΩΗΣ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ..

http://www.pemptousia.gr/author/ddr-alexios-panagopoulos/

https://www.facebook.com/Polisma-Publications-567651376660038/

https://ftb.academia.edu/AlexiosPanagopoulos

http://www.stamoulis.gr/ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ-ΑΛΕΞΙΟΣ_au-743615.aspx

http://www.biblionet.gr/author/51557/Αλέξιος_Παναγόπουλος

http://www.stamoulis.gr/ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ-ΑΛΕΞΙΟΣ_au-746609.aspx 

Τομέας : Ιστορίας, κοινωνιολογίας, φιλοσοφίας του δικαίου. Τίτλος μεταπτυχιακής εργασίας (Μάστερ) : 
"Staro Spartansko Pravo" (istorija, filosofija, zakoni, drustvo). (=«Αρχαίο Σπαρτιατικό Δίκαιο» (ιστορία, φιλοσοφία, νόμοι, κοινωνία). Παν/μιο Βελιγραδίου, τμήμα Νομικής. 

Πρόκειται για μια πρωτότυπη ερευνητική μελέτη στην σερβική γλώσσα που αποσκοπεί να αποδείξει ότι η βιωτή και ο τρόπος ζωής της αρχαίας πόλης κράτος αποτελεί ένα πρωτότυπο και μοναδικό υπόδειγμα και για την σύγχρονη κοινωνία και την παιδαγωγία ή φιλοσοφία ζωής, που εκπονήθηκε υπό την εποπτεία σύμβουλου καθηγητή δρ Σίμα Αβράμοβιτς.
Επιχειρείται από ιστορικής πλευράς η προβολή της σχετικής προβληματολογίας περί του τρόπου ζωής και της ηθικής τους, ενώ περιλαμβάνει αναλύσεις στην πολιτική φιλοσοφία και τον πρωτότυπο τρόπος αρχαιοελληνικής παίδευσης, άσκησης, βιωτής και παιδαγωγίας. Τους πολιτικούς θεσμούς, τις κοινοτικές και κοινωνικοοικονομικές δομές, την θρησκεία της ελληνικής πόλης-κράτους, το διοικητικό καθεστώς, δημόσιο και ιδιωτικό βίο ελεύθερου πολίτη και το θρησκευτικό βίο και την πολιτειακή δομή μιάς πρώϊμης απεικόνισης της λειτουργίας και του Συνοδικού θεσμού των πόλεων, ως προτύπωση για το Συνοδικό σύστημα της Εκκλησίας
Στο εισαγωγικό πρώτο μέρος γίνεται λόγος για τα αρχαία ελληνικά δίκαια καθώς και για τα των ανατολικών λαών ως όμορων, για το δίκαιο των πόλεων, για του νομοθέτες και την τυραννίδα.
Στο δεύτερο κύριως μέρος γίνεται ανάπτυξη για την κοινωνία και το δίκαιο, για τον Λυκούργο και το δίκαιο, για τους νόμους ή τις ρήτρες και την παιδαγωγική τους σημασία, για την σχέση Κρήτης και Σπάρτης, για την Πολιτεία και τις κοινωνικές ομάδες, για τα όργανα της πόλης, βασιλείς, γερουσία, έφοροι, απονομή δικαιοσύνης, στρατιωτική παίδευση και αγωγή, για την ξενία, για το παιδαγωγικό μέτρο περί της οικονομίας και της περιφρόνησης για τα χρήματα, για την λιτή ζωή και τα φιδίτια ως αρχαιοελληνικός τρόπος άσκησης μιάς πρώιμης μορφής ασκητισμού και υπόδειγμα για την χριστιανική άσκηση. Για την θέση των γυναικών και την οικογένεια, για την κληρονομιά, για τά ήθη και την ηθική, για τις ποινές κτλ.
Γίνονται ειδικές αναφορές συγκριτικές για την ηθική στον Κλήμη Αλεξανδρέα, στον Ωριγένη, στον Μάξιμο Ομολογητή και τις ερμηνευτικές τους αντιλήψεις στην πρώϊμη βυζαντινή περίοδο. Η μελέτη αυτή καλύπτει ένα κενό στον χώρο της για τις θέσεις που αναπτύσσει μέσα και από την ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία που καλύπτει. Βλ. τμήματά της, στο βιβλίο «Αρχαία Σπάρτη κοινωνία και δίκαιο».
Έκδοση και σε βιβλίο..
1992-1994 : Μεταπτυχιακός Τίτλος Σπουδών (Master)
Παν/μιο Βελιγραδίου, Νομική Σχολή.

Alexios Panagopoulos (2008), «Drevna Sparta – filosofija zivota, drustvo, pedagogija i vojna disciplina», Atina (=Αρχαία Σπάρτη-φιλοσοφία βίου, κοινωνία, παιδαγωγία και στρατιωτική πειθαρχία), σσ. 120.
Πρόκειται για επιχείρηση αναλύσεων στην ιστορία της φιλοσοφίας «το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν» και τον πρωτότυπο τρόπο αρχαιοελληνικής παίδευσης, άσκησης, βιωτής και παιδαγωγίας. Τους πολιτικούς θεσμούς, τις κοινοτικές και κοινωνικοοικονομικές δομές, την θρησκεία της ελληνικής πόλης-κράτους, το δημόσιο και ιδιωτικό βίο του ελεύθερου πολίτη και το θρησκευτικό βίο ως προτύπωση για το Συνοδικό σύστημα της Εκκλησίας.
Σε πρώτο πλάνο μέρος γίνεται λόγος για τα αρχαία ελληνικά δίκαια σε σύγκριση με των ανατολικών λαών, επίσης για του νομοθέτες και την τυραννίδα.
Στο δεύτερο μέρος γίνεται ανάπτυξη για την κοινωνία και το δίκαιο, για τον νομοθέτη Λυκούργο και το δίκαιο, για τους νόμους ή τις ρήτρες και την παιδαγωγική τους σημασία και σε σύγκριση με το Μωσαϊκό νόμο, για την σχέση Κρήτης και Σπάρτης, για τις κοινωνικές ομάδες, για τους δύο βασιλείς (στρατιωτικών και εσωτερικών = εξ ού και αρχιερέας), γερουσία, έφορους, την απονομή του δικαίου, την στρατιωτική παίδευση και αγωγή, για την ξενία, για την παιδαγωγία της περιφρόνησης για τα χρήματα, για τα φιδίτια ως αρχαιοελληνικός τρόπος άσκησης ή ασκητισμού και υπόδειγμα για την χριστιανική άσκηση. Για την θέση των γυναικών-επικλήρων και την οικογένεια σε σύγκριση με το Εβραϊκό δίκαιο, για την κληρονομιά, για τά ήθη και την ηθική, για τις ποινές κτλ. Γίνονται αναφορές συγκριτικές για την ηθική και την παραφύση ασέλγεια «ομοφυλοφιλίας» και τις χριστιανικές παιδαγωγικές αντιλήψεις. Η μελέτη αυτή καλύπτει ένα κενό στον χώρο της ελληνικής βιβλιογραφία. Αναζητούνται τα συμπεράσματα ότι ο νόμος φανερώνει το λόγο ύπαρξης της ψυχοσωματικής οντότητας και νοηματοδοτεί την ανθρώπινη ζωή. Σε αυτή την αρχαιοελληνική συγκριτιστική προσέγγιση με τον βυζαντινό και νεώτερο κόσμο προβάλλεται η αξία του αρχαιοελληνισμού ως συνέχειας στον Βυζαντινό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου